Pri spletnem nakupovanju (vključno z nakupi na daljavo z naročilom danim po telefonu ali preko maila) ima potrošnik na voljo 14 dni, da brez obrazložitve odstopi od prodajne pogodbe. Vendar pa 14-dnevno obdobje za »premislek« ne velja za določene nakupe, kot so primeroma dobava blaga, ki je hitro pokvarljivo ali mu hitro preteče rok uporabe, dobava zapečatenih avdio- ali videoposnetkov in računalniških programov, če potrošnik po dostavi odpre varnostni pečat, dobava blaga, ki je izdelano po natančnih navodilih potrošnika, hotelske rezervacije, najem vozila, koncertne vstopnice in druge storitve za prosti čas (če se trgovec zaveže obveznost izpolniti ob točno določenem času ali v točno določenem roku) itd.
Z namenom obvestitve odstopa od pogodbe lahko potrošnik uporabi poseben vzorčni odstopni obrazec (če je na voljo) ali da katerokoli drugo nedvoumno izjavo, v kateri navede svojo odločitev o odstopu od pogodbe. Potrošnik mora blago vrniti ali izročiti trgovcu nemudoma, vsekakor najpozneje v 14 dneh od dneva, ko je trgovca obvestil o svoji odločitvi, da odstopa od pogodbe, razen če trgovec ponudi, da bo vrnjeno blago prevzel sam. Pri tem potrošnik krije samo neposredne stroške vračila blaga, razen če se trgovec strinja, da jih bo kril sam, ali če trgovec potrošnika predhodno ni obvestil, da te stroške krije potrošnik. V primeru odstopa od pogodbe je trgovec dolžan najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila o potrošnikovem odstopu vrniti vsa prejeta plačila z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če se je potrošnik izrecno strinjal z uporabo drugega plačilnega sredstva pod pogojem, da potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.