Delo od doma – koronavirus

S pojavom Koronavirusa COVID-19 se je pojavila potreba po delu od doma in odrejanju dela od doma v primeru izjemnih okoliščin, ko je ogroženo življenje in zdravje ljudi ali premoženje delodajalca.

Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1) določa, da je delo od doma delo, ki ga delavec opravlja na svojem domu ali v prostorih po svoji izbiri, ko so izven delovnih prostorov delodajalca. Na splošno velja, da se delodajalec in delavec za delo na domu dogovorita s pogodbo o zaposlitvi, in sicer za celotno trajanje delovnega časa ali le del delovnega časa. Obveznosti delodajalca pri urejanju takšne oblike dela so sprejem ustreznega Pravilnika o delu od doma, s katerim natančno določi pogoje za opravljanje dela od doma (število dni, način poročanja o delu, delovni čas,…), obvestilo inšpektorata za delo o nameravanem organiziranju dela na domu in zagotavljanje varnih pogojev za delo na domu v skladu z Zakonom o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1).

Poleg tega ZDR-1 omogoča tudi enostransko odrejanje opravljanja dela na drugem kraju zaradi izjemnih okoliščin. V primerih naravnih ali drugih nesreč, če se taka nesreča pričakuje ali v drugih izjemnih okoliščinah, ko je ogroženo življenje in zdravje ljudi ali premoženje delodajalca, se lahko kraj opravljanja dela, določen s pogodbo o zaposlitvi, začasno spremeni tudi brez soglasja delavca. Obveznost opravljanja dela od doma torej lahko traja le začasno, dokler trajajo izjemne okoliščine in je sprememba kraja opravljanja dela nujna in potrebna. Tudi v tem primeru pa je delodajalec dolžan urediti vprašanja primernosti delovnega mesta, delovnega čas, zagotavljanja delovnih sredstev, varstva poslovnih skrivnosti ipd. Prav tako mora delodajalec o opravljanju dela na domu takoj, ko je to mogoče, obvestiti inšpektorat za delo ter zagotavljati varne in zdrave razmere za delo v skladu z ZVZD-1.

Delodajalec naj svoje obveznosti pri opravljanju dela od doma izpolni pravočasno, saj zakon v primeru kršitev predpisuje različne globe.

SORODNE OBJAVE
Prejemki članov upravnega odbora in izvršnih direktorjev

Prejemki članov upravnega odbora in izvršnih direktorjev

Prejšnji teden sta naša odvetnika, Jan Sibinčič in dr. Anja Strojin Štampar, predavala o enotirnem sistemu upravljanja delniške družbe pri Združenju nadzornikov Slovenije. Enotirni sistem upravljanja je posebej primeren za delniške družbe z enim samim delničarjem ali z zaprto delničarsko strukturo, saj omogoča aktivno vključevanje delničarjev v sprejemanje strateških in drugih najpomembnejših poslovnih odločitev. Posebno pozornost sta namenila tudi prejemkov upravnega odbora in izvršnih direktorjem, kar na kratko povzemamo v strokovnem prispevku, objavljenem na naši spletni strani. Prispevek najdete tukaj:

Preberi več
Spet smo v polnem pogonu ter z vami delimo svoje izkušnje in znanje!

Spet smo v polnem pogonu ter z vami delimo svoje izkušnje in znanje!

Naša odvetnika, Jan Sibinčič in dr. Anja Strojin Štampar, bosta za Združenje Nadzornikov Slovenije izvedla predavanje o enotirnem sistemu upravljanja…

Preberi več
Uvrstitev na lestvico Legal 500

Uvrstitev na lestvico Legal 500

Z veseljem sporočamo, da je odvetniška pisarna Sibinčič Novak & Partnerji ponovnouvrščena na lestvico vodilnih odvetniških pisarn v Sloveniji po…

Preberi več

Naslov:

Odvetniška družba Sibinčič Novak & Partnerji
Dalmatinova ulica 8
SI-1000 Ljubljana, Slovenija

Podatki o družbi:

Osnovni kapital 12.000 EUR

Matična številka: 9575782000

ID DDV: SI68184093

Okrožno sodišče v Ljubljani